Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zora Neale Hurston's Their Eyes Were Watching God: Folksy escapism or a feminist novel?
Abenova, Ramina ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá románem Zory Neale Hurstonové Their Eyes Were Watching God. Cílem a hlavním zaměřením práce je rozpoznat, zda se jedná o apolitické nebo feministické dílo. K dosažení tohoto cíle se tato práce zaměří na zkoumání hlavního tématu románu, kterým je vnímání manželského svazku v afroamerické komunitě, a následně na zjištění významu lokací v románu. Teoretická část této práce začíná stručným seznámením s uměleckým hnutím tzv. Harlemské renesance, pokračuje biografií Zory Neale Hurstonové a jejími politickými názory, a končí tématem rasové a genderové problematiky v rámci afroamerické komunity. Analýza biografie Hurstonové poskytuje důležitý vhled do jejího života a kariéry antropoložky a folkloristky. Tento kontext je nezbytný pro komplexní interpretaci díla. Praktická část této práce se zabývá analýzou samotného díla, založenou na objevech v teoretické části. Prvním zaměřením analýzy je hlavní hrdinka románu, která je představena a často interpretována jako příklad emancipované černošské ženy. Druhým zaměřením analýzy jsou dvě hlavní lokace a jejich obyvatelé, které vytváří atmosféru románu a poskytují náhled do života běžných Afroameričanů na počátku 20. století. Posledním zaměřením je znázornění bělochů v románu, které odhaluje politické inklinace díla.
The Role of Harlem in the Development of African American Urban Culture: Cultural Capital versus Ghetto
Kárová, Julie ; Raková, Svatava (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Newyorská čtvrť Harlem byla historicky vnímána jako centrum afroamerické kultury a zároveň jako černošské ghetto. Tato diplomová práce zkoumá zrod afroamerické městské kultury v Harlemu a analyzuje ji skrze to, jak byl Harlem zobrazován v černošské literatuře, hudbě a výtvarném umění dané doby. Období 20. až 40. let 20. století nejvýrazněji ilustruje dvojitou identitu Harlemu jako hlavního města černošské kultury a ghetta. Dvacátá léta byla obdobím nebývalého rozvoje afroamerické kultury ztělesněném Harlemskou renesancí, zatímco 30. a 40. léta byla charakterizována ekonomickou krizí a jejím dozvukem. V těchto letech došlo k výraznému zhoršení životních podmínek v Harlemu. Cílem této práce je kriticky analyzovat období Harlemské renesance a její význam a relevanci pro dané období v porovnání s pozdějšími uměleckými reakcemi na život v ghettu. Hlavním argumentem je, že způsob, jakým byl Harlem zobrazován a popisován v černošské kultuře dvacátých až čtyřicátých let a reflexe jeho výše zmíněné duality, vypovídal o charakteru rozvíjející se afroamerické městské kultury, s důrazem na realitu městského života v kontrastu s jeho idealizací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.